HAFF Túra 2013

Kedves barátom, HA8FY Zsolt, hónapok óta gyötrődött egy gondolattal. Egy olyan többnapos kitelepülésre kellene elmenni, amely több HAFF körzet aktiválását is lehetővé tenné. És hát tudjátok, hogy van ez. Ha egy rádióamatőr valamit a fejébe vesz, azt meg is valósítja.

Így jutottunk el július 8. és 11. között 7 HAFF körzetbe.

Első megállónk, egyben szállásunk a tiszalúci kemping volt,  melynek holt-Tisza parti része biztosan része a Kesznyéteni TK-nek (HAFF-025) Az antennákat a parton lévő  terebélyes nyárfákra tornáztuk fel, kicsit a víz fölé, magunk egy terebélyes fűzfa kellemes lombkoronája alá rendeztük be az adószobát és indult a forgalmazás. Egész délután és este ment a rádió, lett is QSO bőven. A rádió kellemes muzsikája mellett élveztük a csöndet, a jó levegőt. Minden sávot kipróbáltunk, de csak a 7 és 14 MHz ment. 3,6-on egy-két összeköttetés sikerült.

9.-én fél ötkor keltünk, hatkor már úton voltunk, Boldogkő várához igyekeztünk. (Zempléni TK, HAFF-047) Szerettük volna a reggeli jó terjedést elcsípni, de a két antenna telepítése sokáig elhúzódott. A műanyag zsinór elakadt a fenyőfa levelén, kérgén és a feldobó súly is többször körültekeredett a vékony ágakon. Még szerencse, hogy HA8LW Sanyi, aki mindszenti származású hajdani klubtagunk, aki ma már Nyíregyházán él, meglátogatott minket és hozott magával egy méretes teleszkópos horgászbotot. Na azzal addig gépészkedtünk, míg le nem jött a zsinór. Negyed nyolckor kezdtünk hát, nem volt nagy forgalom.. Három kellemes órát töltöttünk a rádió mellett. Nem lehett többet, mert délutánra új helyszínre kell érni és az aksikkal is spórolni kell. Még körbejártuk a várat, majd útra keltünk Lillafüred felé.

Miskolcon átvergődni komoly élmény, főleg délben, nagy melegben, de megérte. Elfoglaltuk szállásunkat Lillafüreden körbesétáltuk a látnivalókat, azután jó QTH-t kerestünk. (Bükki NP HAFF-002) Az antennák felhúzása gyorsan ment, de a forgalmazás nehezen indult. Völgy még a település déli végén is, de estére elmúlt a csend a sávokban, este fél kilencig rádió mellett voltunk. Az éjszaka nekünk pihenéssel, az aksiknak töltéssel telt.

10-én hajnalban útrakeltünk Poroszló felé. Útközben megálltunk a Borsodi Mezőség TK-ben (HAFF-014) Itt aztán tényleg nincs „sömmi” csak a nagy puszta. Mint nálunk otthon Vásárhely határában. Mégis jól éreztük magunkat. Mentek a sávok is. Ha fáradtnak éreztük magunkat, főztünk kávét, amikor megéheztünk készítettünk ebédet.

11 órakor indultunk tovább. A poroszlói kemping, ahol megszálltunk, nagyszerű hely, mert tőle délre 2,5 km-re a Hevesi füves puszták TK (HAFF-020) tőle északra 2 km-re a Hortobágyi NP (HAFF-006) található. Elfoglaltuk a szállást, és irány a TK. A HAFF-020 volt először soron. Nagyon jó helyet néztünk ki magunknak, de az országúttól kb. 100m-re. Csak később jöttünk rá, lehetett volna jobb helyünk is. Az országúti forgalom dübörgése,  a másik irányban elnyúló 20 kV-os távvezeték keltette időszakos sávzaja elnyomta a gyengébb állomások jeleit. QSO közben lesüketültünk. Nem győztük ismételtetni a hívójelet, riportot a partnerekkel. Ha tudtuk volna előre, hogy lesz ez még rosszabb is…

Este 7-kor bontottunk, irány a kemping, akkukat töltőre, majd vissza a kocsiba. Kimentünk megnézni az antennák helyét a másnapi rádiózáshoz.

11.-én a napkelte a Tisza-tónál talált bennünket.(Hortobágyi NP HAFF-006)

Borult volt az ég, zivatar lehetősége fenyegetett.

Gyors antennatelepítés és már ment is a rádió. Meg az irdatlan forgalom a hídon. A kamionok valósággal megremegtették az anyaföldet alattunk. A vonatok elhaladása a természeti katasztrófához volt hasonlatos. Energiánk is szerényre volt fogva, egy éjszaka nem volt elég  az akkumulátorok utántöltésére. Nem is bírták, csak másfél óráig, vissza kellett menni a kempingbe tartalék akksikért, a lemerülteket meg fel a töltőre. Lesz bennük energia a délutáni QSO-záshoz? Majd elválik.

Még egy órát maradtunk a HAFF-006-os körzetben, lett sok QSO, de le kellett bontani, akkukat tölteni.

13 indultunk hazafelé.  Időnként elkapott minket egy zápor, de mivel Tiszakürt  az útvonalunkon volt,  úgy döntöttünk, nem hagyjuk ki a Közép-tiszai TK-t (HAFF-027) Az eső lába lógott, a szél is erősen fújt, de a GPS segítségével megtaláltuk az előre kiszemelt pontot. Fákra meg a segédárbócra felhúztuk a szokásos 7MHz és 14MHz-es dipólokat és nekilódultunk. Nem volt szerencsénk a hely kiválasztásával. Hiába voltunk relatíve távol a 44-es úttól, rajta őrületes kamionforgalom dúlt. A szél is rásegített. Néha az önhangot se lehetett hallani. 1 óra 15 percig bírta az akkukészlet. Be kellett indítani az autót és a generátor töltőáramát használtuk a rádiók táplálására. Közben pár szem eső mellett azt néztük, a felhők kikerülnek bennünket, vagy lecsapnak ránk. Megúsztuk

Ezúton szeretnénk köszönetet mondani mindazoknak, akik meghívtak bennünket, segítették rádiózásunkat. Külön köszönet feleségeinknek, akik némi beletörődöttséggel, de elnézik ezt a bolondos hóbortot.

Fáradtan, QSO-kban, élményekben gazdagon tértünk haza. Köszönés helyett úgy búcsúztunk, ezt a kitelepülést valahol másutt meg kell ismételni. Ha majd lesz időnk. Ha majd lesz rá módunk. De tudjátok hogy van ez. Ha egy amatőrt valamit a fejébe vesz…